لطفا قبل از ثبت نام در دوره های آموزشی از زمان برگزاری از آموزشگاه سوال کنید

Homeخبریشرکت های شیمیایی پیشرو در بحران کرونا ویروس

شرکت های شیمیایی پیشرو در بحران کرونا ویروس

شرکت‌های شیمیایی در سرتاسر جهان تلاش های خود را برای مبارزه با اپیدیمی کرونا ویروس ادامه داده اند که همچنان بدون علائم فروکش کردن گسترش می یابد. صنعت جهانی شیمیایی در پاسخ به این وضعیت بهداشتی، تولید محصولات اساسی – از مواد اولیه مواد ضد عفونی کننده دست تا مواد تجهیزات محافظت شخصی – را افزایش می دهد.

تقاضا برای محصولات بهداشتی و ایمنی افزایش یافته است

افزایش تعداد موارد کورونا ویروس در سراسر جهان ، تقاضا برای محصولات پیشگیرانه را افزایش داده است. موارد ضروری مانند ضدعفونی کننده دست ، ماسک و دستکش در حالی که همچنان سناریو بیماری وخیم تر می شوند ، از قفسه های فروشگاه ها خالی میشود.محصولات پزشکی ، بهداشتی و ایمنی در حال حاضر در میان این همه گیری که تاکنون جان بیش از ۴۲۰۰۰ گرفته و بیش از ۸۵۰،۰۰۰ نفر را در سطح جهان آلوده کرده است ، در شرایط کمبود قرار دارند. نکته قابل توجه ، شیوع بیماری در ایالات متحده ، ایتالیا ، اسپانیا ، آلمان و فرانسه طی چند روز گذشته بدتر شده است. این باعث شده بازار بورس های جهانی را در مورد نگرانی های مربوط به اثرات اقتصادی گسترده تر متلاطم شوند.

سازمان بهداشت جهانی ، ماه گذشته ، تولیدکنندگان را به این منظور فراخوانده بود که تولید محصولات حفاظتی شخصی را تا ۴۰٪ افزایش دهند تا تقاضای رو به افزایش جهانی را برآورده سازند. سازمان بهداشت جهانی نگران این است که دسترسی محدود به منابع محصولات حفاظتی شخصی ، افرادِ خط مقدم را “در خطر” برای مراقبت از بیماران مبتلا به COVID-19 قرار داده است. این دولتها را ترغیب کرده است که برای تقویت تولید محصولات حفاظتی شخصی و سایر تجهیزات پزشکی ، مشوق هایی را برای این صنعت فراهم کنند.

صنایع شیمیایی نقش مهمی را ایفا می کنند

صنایع شیمیایی نقش مهمی در این زمانهای آزمایش بازی می کنند. این صنعت مواد اولیه را در اختیار تولید کنندگان محصولات بهداشتی و ایمنی ، ضد عفونی کننده ، شوینده و سایر مواد تمیز کننده قرار می دهد.به عنوان مثال ، این صنعت دو ماده فعال برای ضد عفونی کننده های دست – اتانول (الکل اتیل) و ایزوپروپانول (ایزوپروپیل الکل) تهیه می کند. طبق دستور العمل مراکز پیشگیری از بیماری و کنترل (CDC) ، یک ضد عفونی کننده دستی با غلظت الکل بین ۶۰ تا ۹۵ درصد در کشتن میکروب ها موثرتر است.صنایع شیمیایی همچنین از پلی پروپیلن ، پلیمر مورد استفاده در ساخت PPE و نیز محصولات پلاستیکی مانند پلی اتیلن استفاده می کنند که به جلوگیری از آلودگی مواد غذایی ، مراقبت شخصی و محصولات پزشکی کمک می کند. علاوه بر این ، پلی متیل متاکریلات و پلی کربنات برای ساخت صفحه های محافظ که در سراسر جهان در سراسر سوپر مارکت ها نصب می شود ، در تلاش است تا از پرسنل خود را از ویروس محافظت کند. طیف گسترده ای از مواد شیمیایی نیز برای تهیه داروها استفاده می شود.شورای شیمی آمریکا (ACC) ، یک گروه پیشرو در صنعت صنایع شیمیایی ، ماه گذشته اعلام کرد که وزارت امنیت داخلی کشور (DHS) صنعت شیمیایی ایالات متحده را به عنوان “زیرساخت های اساسی بحرانی” ، بخش صنعت برای سلامت عمومی و مهم توصیف کرده است.

سازندگان مواد شیمیایی لوازم لازم برای پاسخگویی به تقاضا را مهیا می‌کنند:

تعدادی از شرکت های شیمیایی در حال افزایش تولید هستند تا تقاضای روز افزون محصولات بهداشتی ، ضد عفونی و ایمنی را برطرف سازند. برخی از آنها حتی در حال تغییر تولید خود هستند تا محصولات نهایی را از جمله ضدعفونی کننده دست تهیه کنند.

شرکت Dow اخیراً گفته است که در حال گسترش تولید ضد عفونی کننده دست در سایت های خود در آمریکای شمالی ، اروپا و آمریکای لاتین است. این سایت ها به سایت این شرکت در Stade ، آلمان ، که در حال حاضر ضد عفونی کننده دست تولید می کند ، می پیوندند. این شرکت پیش بینی می کند که این سایت ها بیش از ۲۰۰ تن متریک (معادل بیش از ۸۸۰،۰۰۰ بطری هشت اونسی) مواد ضد عفونی کننده دستی تولید کنند. داو ، که به طور معمول تولید کننده ضد عفونی دست نیست ، از این ابتکار عمل برای رفع کمبود این محصولات اساسی استفاده کرده است.

ترجمه اختصاصی : علی بهرام همدانی

به اشتراک گذاری:

دسته بندی

    دپارتمان مهندسی متالوژی و جوش

    • همه سطوح
    • 16 ساعت
    • آنلاین و حضوری
    1,200,000 تومان

ممکن است دوست داشته باشید