لطفا قبل از ثبت نام در دوره های آموزشی از زمان برگزاری از آموزشگاه سوال کنید

Homeآموزشیمخزن چکیده گیر

مخزن چکیده گیر

مخازن چکیده گیر در یک تعریف ساده برای ذخیره سیال یا نفت در ارتفاع مشخص در سیستم تخلیه ی بار از خط محور تجهیزات چرخشی یعنی پمپ ها، کمپرسور استفاده می شود در حالی که از پمپ ها می توان برای سیالات (مایع و گاز) استفاده کرد، در حالی که کمپرسور برای عملیات گازی فقط قابل استفاده است.

هدف از مخزن چکیده گیر:

مخزن چکیده گیرعمدتا برای ذخیره مایعات یا نفت استفاده می شود. از آن عنوان تجهیزات ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد که جریان نفت را به یاتاقان تجهیزات مختلف چرخشی نصب شده یعنی پمپ ها، کمپرسورها ارسال کند. یاتاقان ها قطعات مهم ماشین آلات هر تجهیزات دوار با حساسیت بالا هستند که حتی آسیب جزئی باعث خرابی آنها می شود که منجر به تعطیل شدن کل سیستم کارخانه می شود.

معمولاً برای مخزن چکیده گیر در سیستم نفت استفاده می شود که نفت روان را با توجه به فشار و دما، با سرعت جریان مورد نیاز، به یاتاقان مربوطه ارسال می کند. نفت از طریق شبکه سیستم خط لوله کشی، شیرآلات و ابزار تخصصی به تجهیزات دوار منتقل می شود. برق و اتوماسیون نیز برای کنترل سیستم استفاده می شود.

معمولاً یک سیستم انتقال بار از اجزای اصلی مانند مبدل حرارتی، کولر چکیده گیر، فیلترها، پمپ ها و درایور برای این قطعات و همچنین در سیستم انتقال بار تشکیل شده است.

طراحی مخزن چکیده گیر:

طراحی مخزن چکیده گیر بر روی پارامترهایی مانند اندازه، ظرفیت. ظرفیت دقیق مخزن چکیده گیر جریان مداوم نفت را به تجهیزات دوار سیستم انتقال بار تحت نیروی جاذبه در طول زمان کاهش را می دهد.

نقشه PID یک مخزن چکیده گیر

زمان پایین آمدن/ دوره:

CDT به عنوان نشان دهنده یک سیستم معیوب است. به عنوان روشی است که برای ارزیابی تخریب مکانیکی تجهیزات دوار استفاده می شود.

عملکرد مخزن چکیده گیر:

مخزن چکیده گیر در مرحله اولیه راه اندازی تخلیه نمی شود و در مرحله خاموشی نیز همان فلسفه باید رعایت شود. سطح نفت داخل مخزن چکیده گیر پارامتری است که روش شروع تجهیزات چرخشی به که آن بستگی دارد. پر کردن نفت در مخزن چکیده گیر توسط مکمل یا پمپ اضافی توصیه می شود.

این معمولاً شامل فرآیند چرخه ای در نفت است، مخزن از طریق مکمل یا پمپ های اضافی پمپ می شود، پس از این فرآیند نفت برای نگهداری در دمای مناسب بوسیله یک کولر در جزء دیگر پردازش می شود، در حالی که برای از بین بردن هرگونه آلودگی به فیلترها تا اندازه های مشخص (بر حسب میکرون) ذرات نفت از طریق فیلترها عبور می کنند، سپس به هدر (خط لوله ساده) ارسال می شود تا این نفت را برای انتقال به سیستم تجهیزات دوار ارسال کند. پس از ارسال به یاتاقان، نفت از طریق یاتاقان به سیستم تخلیه منتقل می شود. علاوه بر این، از سیستم تخلیه به مخزن نفت منتقل می شود، جایی که فرآیند قبلاً آغاز شده است.

اجزای مخزن چکیده گیر:

مخزن چکیده گیر با سایر قطعات با ابزار و شیرهای مربوطه کمک می شود.

  • اتصال دریچه: برای تخلیه و حذف خلاء داخل مخزن است.LT (کنترل کننده سطح): برای هشدار دادن در سطح پایین و بالا در داخل مخزن استفاده می شود.
  • شیشه دید: برای عینی سازی یا تجسم سناریوی حرکت در سطح مخزن چکیده گیر است.
  • شیر پر کننده: همانطور که در روش عملیاتی مخزن جمع آوری شده، باز می شود، در صورت نیاز به راه اندازی اولیه دوباره باز می شود شیر پرکن در حالت بسته و معمولی نگه داشته می شود تا هنگام راه اندازی یا خاموش شدن دستگاه تسهیل شود.
  • دریچه: دریچه برای انتقال حداقل نفت روان شده از تخلیه پمپ به مخزن چکیده گیر استفاده شده است.
  • شیر کنترل: برای محدود کردن جریان نفت از سایر قطعات به مخزن چکیده گیر استفاده می شود.

بسیاری از ابزارها و شیرها دیگر بر اساس معیارهای طراحی ارائه شده توسط API در استانداردهای خود در سیستم مخزن چکیده گیر استفاده می شود.

دسته بندی

    دپارتمان مهندسی متالوژی و جوش

    • همه سطوح
    • 16 ساعت
    • آنلاین و حضوری
    1,200,000 تومان

ممکن است دوست داشته باشید

مقدمه: برج تقطیر، یکی از مهمترین ابزارهای استفاده شده در صنعت پالایش نفت و پتروشیمی است. این دستگاه برای جداسازی...
بازیابی حرارتی: یکی از روش‌های مهم کاهش مصرف انرژی و افزایش کارایی در پالایشگاه‌ها است. بازیابی حرارتی به معنای استفاده...
ساخت پالایشگاه یک فرآیند پیچیده و گاهاً هزینه‌بر است که شامل مراحل طراحی، ساخت و نصب تجهیزات، آزمون و راه‌اندازی...